26 August 2015

Raya bersama Nur Kids, USJ2

Acara wajib tahunan semua tadika ni. Dulu kat tadika lama pun setiap tahun kalau ada kelapangan masa mesti aku akan pastikan kita orang join majlis sambutan hari raya tadika budak-budak ni. Tahun ni, kali pertama sambut dengan Nur Kids. Sepanjang minggu Eisya asyiklah ingatkan 'Ibu, school Chacha buat open house, teacher kata kena datang tau' Iye Eisya.. Iye.. Semangat. Bila tanya kalau tak pergi boleh tak, dia jawab 'Kawan Chacha semua pergi open house, Chacha kenalah pergi jugak' Nampak sangat tujuan utama dia adalah nak main dengan kawan-kawan.. Tiap petang main pun tak puas lagi. 

Ikutkan cikgu takde pun suruh bawak apa-apa, tapi aku macam terlebih rajin. Buatkan lah muffin coklat. Alah, tinggal bancuh je pun. Kan sekarang tepung muffin instant wajib ada dalam fridge aku. Tak payah susah-susah..

Jamuan bermula jam 11am sampai pukul 3pm. Sangat bijak cikgu mengatur masa. Memang lunch sana terus lah. Breakfast pun aku buat light je pagi tu. Goreng nugget, goreng fries. Memang target kenyangkan perut kat jamuan raya Nur Kids. Hahaha.. Alang-alang kan. Petang pulak sepupu aku buat open house. Memang seronok mak-mak gantung periuk ngan kuali musim raya ni. Makanan pun banyak, ada mee kari dengan nasi lemak. Desserts sangat banyak. Mostly semua parent bawak desert. Hah.. tengok, nasib baik aku bawak muffin, kalau tak segan gak datang lenggang kangkung kan. Tapi lupa pulak nak snap makanan yang super meriah tengahari tu.


Siap banner lagi hah..

Tudung dah tanggal. Berpeluh-peluh lari sana sini dengan kawan.

Tengah duduk borak-borak sambil layan anak main, tetiba benda ni datang. Satu box ice tu. Perrghhh.. Sedap giler. Rasa macam makan juice tembikai yang dibekukan. Pastu laici tu kecik-kecik dalam tu. Tanpa segan silu aku makan 2 batang.

Elma beriya tarik kain aku minta nak rasa jugak, terpaksa lah bagi.

Nak balik amik lagi 2 ketul tanpa rasa malu.

Dan setul habis kat budak ni je. Seketul lagi berebut dengan Eisya. Huhu.. Sedap weh. Rasa nak tempah untuk edisi makan-makan akan datang.

Plan nak ke rumah sepupu aku pun tinggal plan je. Sudahnya balik rumah anak-beranak tidur selepas kekenyangan. Memang penjanaan lemak yang berjaya sungguh.

No comments:

Post a Comment