11 August 2015

Cake Jalan Tiung

Kita selingkan dengan cerita selain cerita raya ye. Kang asyik pasal raya je, muak pulak korang. So akak citer hal lain pulak. Kita citer hal makan-makan pulak. Akak kan suka makan.

Lama dah dengar pasal kedai ni. Asyiklah tengok orang post gambar-gambar kek dia. Dan asyiklah teringin. Semua kek dia nampak begitu menyelerakan. Nasiblah selalu juga berpeluang ke Shah Alam tu. Dapatlah menyinggah. Dulu penah sekali nak pergi lepas abis meeting, sekali dia tutup lah pulak. Kecewa sungguh akak tau. Nasib ada Foodsbury sebagai ganti. Bila kesempatan ke Shah Alam minggu ni, aku set lunchdate siap-siap dengan Yun. Kebetulan Cake Jalan Tiung ni belakang opis dia je pun.

Barisan kek yang mengiurkan

Yang menjadi pilihan. 
Salted Caramel Choc Cake : RM13 sepotong 
Berry Sue Pavlova : RM 12 per slice

Pergghhh.. Memang sedap bagai di kata. Bukan bodekan semata segala komen yang aku pernah baca pasal kek kat sini. Lagi-lagi Green Tea pavlova dia tu. Next time aku rasa selamba aku makan 2 slice kot. Sedap. Berbaloi dengan harga. Suasana kedai pun tenang je. Ni kalau petang-petang dating kat sini, memang best. Soda Tapping Tapir tu pun sedap. Atas cadangan staff Cake Jalan Tiung, aku cuba Soda Apple Vanilla. 

Teman dating. Memang selalu dia ni lah jadik mangsa meneman aku lunch setiap kali aku ke Shah Alam.

Muka happy dapat makan kek sedap.

Kalau berada di Shah Alam, nak carik cafe nak lepak-lepak, borak-borak dalam suasana tenang. Bolehlah ke Cake Jalan Tiung ni. Cafe ni kat Seksyen 9, Shah Alam. Ni address dia:-

Cake Jalan Tiung,
3-1 Mezzanine Jalan Tg Ampuan Zabedah
Jalan 9/9J Seksyen 9, Shah Alam
Tel: 012-9512887

Boleh call dulu tanya kek apa yang available ari korang nak datang. Manalah tahu mengidam kek-kek tertentu, sekali datang takde. Tak ke kempunan nanti jadiknya.

6 comments: