30 June 2015

Andalou Naturals from BMS Organics

BMS Organics.. Pernah dengar?? Hhmm.. Aku teringat BioGreen je masa tengok logo BMS ni. The same green color, the font. Nasib baik betul tekaan akak. BioGreen adalah salah satu produk keluaran BMS Organics. Ada macam-macam produk BMS ni. Bukan setakat makanan kesihatan, baby foods, bahan masakan pun ada. Dan yang terbaru, BMS lancarkan produk kecantikan dan penjagaan kulit. Dan yang penting dan paling best, semua produk BMS adalah 70% organic. No GMO, and not tested on animal. No cruelty. Semulajadi.
Bila dapat PM invitation untuk sertai skincare product pada 20 June 2015 yang lepas, aku memang teruja. Lagi-lagi dalam invitation tu dinyatakan siap-siap yang aku akan berpeluang merasa sendiri produk penjagaan muka Andalou yang 100% semulajadi dan mengandungi 70% bahan-bahan organik. Skincare organik.. Tak pernah cuba... So bila dapat peluang macam ni, bersemangat lah aku. Pagi-pagi lagi aku dah sampai outlet BMS Organics kat Sunway Mentari tu. Dekat je rupanya dengan rumah aku. 15minit dah sampai. Kedai tak bukak lagi akak dah sampai, semangat katanya.

Briefing from Resha, BMS beautician. And Betty, a blogger who also attending this Andalou Skincare Mini Workshop.

Workshop ni sangat eksklusif, sebab hanya 3 bloggers yang dipilih pada sesi kali ni. Aku, Betty dan Liza. Bila buat workshop in small group macam ni senang nak bertanya soalan, nak demo cara penggunaan produk pun senang. Senang Resha nak tunjukkan kat kitaorang. Sesi pagi tu dimulakan oleh Resha dengan Skin Mapping. Aku pernah lah jugak dengar pasal Skin Mapping ni tapi tak pernah tahu details. Tak tahu pulak aku yang setiap bahagian atau zon kat muka kita ni mewakili dan mengambarkan kesihatan dalaman kita. Info yang Resha bagi pagi tu memang sangat bermanfaat. Bertambah ilmu aku. Resha juga terangkan jenis-jenis kulit dan masalah-masalah yang sering dihadapi.
Masalah aku tertumpu kat zon 2. Kalau ikutkan jerawat muncul kat situ kalau disebabkan banyak sangat makan diary product macam cheese, susu.. Dan makanan pedas dan makanan sejuk. Okay, lepas ni kenalah kurangkan sambal dalam menu mingguan. Asam peda sebulan 2 kali je, tak boleh tiap-tiap minggu. Huhuhu.. 

Aku memang mempunyai masalah kat area T-Zone, kat dahi dan juga hidung. Jerawat suka benar menyinggah. Lagi-lagi kat zone 2. Kalau seminggu lagi nak period, lagi meriah. Resha suggest aku try set Clarifying Andalou Naturals yang khusus untuk kulit berminyak dan berjerawat. Sebelum kami diberi peluang merasa sendiri produk-produk Andalou yang dah tersedia khas depan mata, Resha terangkan sedikit mengenai rutin dan keperluan penjagaan kulit muka. Apa yang mesti buat setiap hari, yang cukup 1-2 kali seminggu.

Basic Care     : Cleanser, Toner, Moisturizer  - Mesti buat!! Jangan malas kalau nak cantik!!
Support         : Scrub, Masque - Weekly
Special Care : Serum, Night Cream - Daily

Bab Mask dengan Scrub lah aku paling pemalas. Scrub jarang giler aku buat, sebulan sekali je. Tu kalau sekali, kadang 2 bulan sekali. Kalau teringat. Huhuhu.. Patut paling minima seminggu sekali okay. Mask pun sama. Kata Resha, nak pakai setiap hari pun boleh. Lagi-lagi kalau guna paper mask, tak pun invest lah sikit for good overnight mask, sebelum tidur tempek je. Esok pagi bangun, basuh muka. Mesti best rasa.

Okay, marilah sama-sama sertai pengalaman aku mencuba produk-produk Andalou Naturals ni. But before tu mari aku citer sikit pasal produck Andalou Naturals ni. Bahan utama dia adalah Fruit Stem Cell. Rasanya semua dah sedia maklum function stem cell ni. Dia akan 'Renew, Repairs & Regeberates' sel-sel kulit kita. Andalou juga mengandungi 8 jenis Bioactive dan 8 jenis complex berry. Selain itu, ada juga Aloe Vera yang membantu mengekalkan kelembapan kulit. 

Resha sedang demo penggunaan Lash + Lid Make-up Remover yang betul kat muka aku. Cara yang betul untuk gunakan mekap remover ni: Lembabkan cotton pad tu dan letak kan hanya sedikit make-up remover tu. Usap lembut je, terutamanya kat bahagian mata.
Lembut betul tangan Resha ni weh. Lembut je dia bersihkan eyeliner dengan lipstick aku.

After Make-up Remover, kita ke Cleanser. Untuk Combination Skin macam aku yang mempunyai masalah berminyak dan berjerawat. Double cleansing diperlukan. Aku tak pernah tahu pasal double cleansing. Thanks to Resha sharing this valuable information.
2 jenis cleanser digunakan untuk double cleansing. Mulakan dengan Cleansing Milk, basuh dan apply pulak Cleansing Gel. Gosok lembut dengan pergerakan membulat ke atas ye.

Lepas dah bersihkan muka, apply pulak Scrub. Scrub ni dicadangkan buat 1-3 kali seminggu. Tapi untuk kulit yang ada masalah jerawat, semiggu sekali sudah mencukupi. 

Lepas Scrub, sapu pulak Mask. Aku gunakan 2 jenis Mask. Untuk U-Zone, aku guna Rosewater Mask (botol pink) dan T-Zone gunakan Creamy Clay Mask. Biarkan selama 10-15 minit. Kemudian bilas. Seeloknya, Mask ni kena buat 2-3 kali seminggu. 

 Age Defying Toner from Andalou Naturals.

Moisturizer: Sapu di bahagian muka dan leher dalam gerakan membulat ke atas. Serum / Essential Oil merupakan penjagaan khas untuk kulit muka. Lepas sapu moisturizer dengan serum ni, kulit memang rasa best. Lembut je rasa.

Dan sempurnakanlah penjagaan wajah anda dengan Eye Serum dan juga Lip Remedy Andalou ini. Eye Serum perlu disapu sekerap yang mampu bagi menampak kan hasil Jangan malas. Pagi sapu, malam pun sapu. Barulah hilang dark circle tu. Kulit di bawah mata adalah kulit yang paling nipis, sapu lembut-lembut je in circular movement.

Penting untuk kita kenalpasti produk yang bersesuaian dengan masalah kulit kita. Sebab tu bila nak cuba sesuatu produk, kita kena tahu fungsi dan kesesuaian untuk jenis kulit yang macamana. Yelah, kebanyakan skincare dibuat untuk atasi masalah-masalah kulit yang berlainan. Kalau jenis combination skin macam aku, yang bermasalah dengan kulit berminyak dan berjerawat.. Tak sesuai sangat nak gunakan produk yang berasaskan whitening. Mungkin akan menyebabkan masalah jerawat aku jadik lagi teruk. Itu pentingnya kita dapatkan consultation dari beautician bertauliah. 

Muka asli tanpa sebarang mekap. Hanya menggunakan skincare dari Andalou Naturals. Thanks Resha for sharing kebaikan Andalou ini bersama kami.

Complimetary Gift from Andalou. Tak sabar nak cuba. Thanks Andalou Naturals.

*Nanti bila dah habis starter kit ni aku guna, aku datang semula untuk share hasilnya okay. Harap-harap hasilnya positif, boleh lah korang pun cuba sama.

2 comments:

  1. Best gila dapat treatment free gini !

    ReplyDelete
  2. Syoknyaaaa !!! Mulus sesuci lebaran la mukaa lepas treatment ni.

    ReplyDelete