25 May 2015

Customized Shower Gel for Teacher's Day

Tipikal mak-mak moden. Mak lagi over dari anak. Segala benda. Hal anak, aktiviti anak tapi mak yang melebih-lebih. Budak tu takde apa pun, tapi mak yang mengelupur. Hahaha, biasalah mak-mak sekarang ni. Macam last week, Hari Guru. Anak rileks je. Siap tak paham apa pun, tapi mak-mak semua dah kelam-kelibut. Kat group Whatsapp macam-macam benda bincang. Nak bagi cikgu hadiah apa, yang kena bawak makanan sempena potluck kat sekolah pun huru-hara pikir menu. Komited sungguh mak-mak masa kini. Untung anak-anak. Aku rasa aku dulu-dulu, mak aku takde peduli pun semua ni. Pepandai kau lah. Sudahnya, aku rasa aku start bagi cikgu hadiah Hari Guru masa sekolah menengah je. Masa tadika, Hari Guru bila pun tak tahu.

Mula-mula aku macam tak amik port bab Hari Guru ni sebab sekolah Eisya macam takde buat sambutan pun. Malas lah aku nak beriya bagai prepare hadiah untuk cikgu. Tapi bila tengok member macam sakan je order customized shower gel yang Yaya buat sempena hari guru ni. Tergoda akak tau. Dah lah benda tu comel. Terus akak pun teringin. Terus tanya 'Bape sebotol ni Yaya?' Bila Yaya jawab 'RM5 dayu' Terus akak order 10 botol.

Murah kan.. RM5 je Yaya jual. Benda-benda customized gini jual RM5 memang berlumba lah orang membeli. Sampai Yaya tak terbuat dah. 

7 warna pilihan. Aku paling suka yang merah dengan oren. Hijau pun suka. Yang biru pun cun. Eh..semua kaler lah aku suka. Suka macam nak beli untuk diri sendiri. Tapi kan orang kata kalau nak bagi barang kat orang, bagi yang kita suka. Baru lagi berkat.

3 botol untuk cikgu-cikgu Elma. Eisya tolong tuliskan nama

From Eisya for her teacher. Untuk Eisya aku belikan 7. Sebab cikgu kat NurKids ada 7. Biar semua cikgu dapat sebab Eisya daycare student kan.. smua cikgu tolong jaga dia sampai ke petang. Jasamu dikenang dengan sebotol cute shower gel.

Aku memang kagum dengan hasil kerja Yaya. Dia memang berbakat bab-bab ni. Masa birthday Eisya dulu pun ingat nak minta dia buatkan gift, tapi sebab KFC dah sediakan, tak jadiklah. Next birthday lah.. Kat taska ke nanti.. Dah lepas pun apa salahnya bagi budak-budak makan kan.. Happy kan budak.. Korang boleh tengok hasil kerja Yaya kat IG atau Facebook ParteesandSuch. Yaya buat semua ni fulltime. Dan 1 lagi winning point servis ParteesAndSuch.. Yaya akan hantar kan sendiri order ke korang. Tapi kalau yang jauh-jauh tu adalah caj nyer kan. 

Instagram: @Parteesandsuch
Call/Whatsapp: 012-663 9934 (Yaya)

Kalau aku dapat benda comel-comel gini mesti sayang nak guna. Mesti jadik hiasan je atas shelves kat bilik air tu. Kalau guna pun, dah habis mesti sayang nak buang botol. 


5 comments:

  1. sangat murah..ada banyak pilihan blh pilih

    ReplyDelete
  2. memang qutre sgt...boleh gak bagi hadiah dkt mak dan abah mentua serta mak dan abah kandung ..tanda kita sayang diaorang kan..

    ReplyDelete
  3. aku pun suka keje yaya ni comey

    ReplyDelete
  4. alahai...comey nya laa.. apsal x tau awal-awal ari tu..

    ReplyDelete