10 March 2015

Misi Flawless 2015

Akak ni bukanlah jenis yang menjaga muka sangat. Set lengkap skincare pun takde. Orang lain dari zaman kat universiti dah ber'skincare. Malam-malam sapu night cream sebelum tidur. Seminggu sekali tepek muka dengan masker. Akak?? Tiada langsung. Rutin penjagaan muka aku hanyalah, cuci muka dengan cleaser safi je. Zaman belajar dulu guna Safi je. Murah dan memuaskan hati. Pastu kulit pun takdelah jenis mengada-ngada sangat. Sesekali keluar jerawat tu biasalah. Kata remaja kan, remaja dan jerawat takdelah pelik sangat. Tapi sekali tu aku gatal, try satu jenis skincare. Tak ingat dah nama dia. Pakai pencuci dengan moisturiser cream dia je. Terus berjerawat bagai nak rak muka aku. Pergghh, menyesal giler berpaling tadah dengan Safi.

Dan bermula dari tu, jerawat macam item wajib kat muka aku. Lagi-lagi kat dahi. Memang horror sangat. Sampai ke dah kawin, dah beranak pinak ni. Masalah tu tetap tak selesai. Dah tua-tua ni, lagi lah macam-macam masalah muncul. Hormon pun dah tak berapa stabil dah. Dengan stress kat tempat keje, penat urus rumah, urus anak. Muka pun makin lama makin macam hilang seri. Huhuhu... Nasib baik, rakan sebaya ramai yang concern pasal kecantikan ni. Haruslah akak insaf dan terpedaya. Masing-masing bukan main lagi, semua ada favorite skincare. Wahh, kagum akak tengok kawan-kawan jaga muka. Terus akak senyap-senyap gi beli set Nutox ni. Mulakan ingat Nutox ni stok skincare yang rege ratus-ratus. Yelah, jurucakap dia kan Fazura. Pastu design pacakging product dia pun smart. Terserlah ciri-ciri eksklusif. Tapi sebenarnya, sangat mampu milik. 

Akak dan Nutox.
wow!! flawless sangat ni. tak payah lah terpedaya. penipu kalau muka akak flawless macam ni. 

inilah muka sebenar akak. tengoklah parut kat dahi tu. memang menyayat hati. dah lah sekarang, asal nak period mesti jerawat keluar kaw-kaw. pastu tangan gatal, mesti nak usik. terus berparut lagi. *nangis*

Set Nutox ku. Cleasing Foam, Astrigent Toner *best giler toner dia*, Anti-Aging Cream, Night Repair dan C-C Cream. 

Akak target nak beli Serum Concentrate dengan Overnight Mask dia ni. Tak lupa jugak, Eye refiner. Mata akak dah umpama panda dah. Jadik mak, macam ni lah. Kitalah orang paling last tidur, tapi paling awal bangun. Astrigent toner dia memang best. Serum tu tak beli bulan lepas sebab dia agak mahal. Tu yang konon nak beli bulan ni. Sedangkan, patut tu beli dulu. Huhuhu, ni yang tak sabar nak gi guardian ni. 

Takdelah nak flawless sebenarnya, cukuplah kalau dapat pulihkan semula muka aku ni. Dapat pudarkan bekas jerawat. Baikpulih tekstur muka aku, easpecially kat bahagian dahi tu. Nak cover garis-garis halus yang dah mula muncul kat tepi mata tu. Tak sehat sungguh kulit muka aku sekarang ni. Misi aku nak muka berseri-seri di hari raya je ni. Wahhh, memang beriya sungguh aku nak sambut raya tahun ni. Dan sedar, kulit aku dah kritikal, aku pun invest untuk supplement dalaman jugak *wink...wink..* Bersungguh betul aku nak dapatkan kulit cantik kan.. Apa dia.. Kemudian lah akak citer.

Nyesal dulu tak jaga muka kau, dah tua-tua ni hasil dia lambat. Nak buat camne, bersabar lah. Sape suruh dulu malas.

4 comments:

  1. klu okay habaq mai..bole try pakai..
    Brp rm utk sume ni beb?

    ReplyDelete
  2. Serum dia best gila habaq hang.
    Pegi beli cepat
    :)

    ReplyDelete
  3. wah.. kalau produk yang serasi dengan kulit wajah.. memang takkan tukar lain dah kan

    ReplyDelete
  4. Hi sis, ok x PKI product ni?

    ReplyDelete