21 March 2014

Progress

Baru pulang dari bertemu Endochrine di PPUM. Disebabkan usia kandungan aku kini 36 minggu, dan result BSP aku cuma di kadar borderline, belum melebihi paras yang dibenarkan. Doktor putuskan tak perlu amik insulin, teruskan dengan diet control je. Tapi aku tetap kena jaga makan terutamanta tie lunch dengan dinner. Sebab 2 meal tu yang bacaan agak tinggi. Okay, aku janji. Akan lebih berjaga-jaga.

Semalam adik baby macam kurang aktif. Serius, aku memang risau tapi pura-pura cool. Pantau pergerakan dia betul-betul. Pukul 6pm baru dapat 10 movements. Lega sikit. Dan bila malam dia makin aktif, bolehlah aku senyum. Risau. Aku tak sanggup nak menghadapi sebarang kemungkinan yang menyedihkan di fasa ini. Mampu berdoa je lah.

We have decided for adik baby's name. *sengih*

As usual, task tu memang aku yang jalankan. Aku listing kan dan Ekwan pilih. Eh, dia tak pilih pun, dia kena setuju je. Hahaha, kuasa veto di tangan ibu. Harap-harap, benarlah gender awak bagai yang dikata doktor. Kalau tak mengagau lah ibu abah carik nama baru pulak nanti.

*comel je rasa bila tengok Eisya pegang perut sambil panggil nama adik.

No comments:

Post a Comment