20 August 2013

Raya masih belum berakhir

Mari sambung cerita raya. Baru ada peluang ni, kena manfaatkan sepenuhnya.

Raya ke-3 aku dah berada di JB. Walaupun sampai lewat malam sebelum tu, Ekwan bangun awal la pulak. Baru ingat tidur lama sikit. Pastu terus kata kat aku 'gi JPO jom' Amboi, tak menyabar. Ada sebab rupanya bangun awal. Tapi rileks lah, gi lah beraya dulu. Terus gi carik mak aku tanya program dia arini, mak ayah aku pun belum beraya umah adik-beradik kat JB ni lagi. 

Dan setelah membuat beberapa panggilan, hanya Pak Uda aku yang je available hari tu. Terus isi perut dan bersiap untuk beraya. 

mak aku dan abangnya

tema raya hari tersebut adalah hijau biru. tapi frust takde gambar sedondon kami laki bini. redha je lah.

Sepupu-sepupu aku semua takde kat rumah. Semua masih beraya dengan keluarga mertua. Frust tak dapat jumpa derang. Kalau derang ada, bleh bergambar sakan macam tahun lepas. Nampak gayanya turn beraya kami adalah sama. Okay, next year, pagi raya kita posing sama-sama ye. Sepupu takde pun boleh melepak lama kat umah Pak De' aku. Makan kuih sampai habis sebalang. Kuih raya MokDe' memang sedap-sedap belaka.

Sebab Taman Universiti sudah sangat dekat dengan JPO, ke sana lah kami selepas beraya di umah PokDe' Lagipun Pak Long aku takde kat umah petang tu kalau nak sambung beraya pun. Kita beraya di JPO lah pulak. Bukan main happy orang tu. Yelah, dia kan belum shopping raya. Memang dah plan nak beli kat JPO sebab lagi berbaloi.

Punyalah ramai orang kat JPO. Sampai naik rimas aku dibuatnya. Semua kedai penuh orang. Nak kata ada sale, takdelah sangat sangat pun. Nak bayar punyalah panjang beratur, apakan lagi nak memilih. Ayah aku offer nak belikan Eisya kasut Nike pun aku tolak sebab tak kuasa nak bersesak-sesak. Dengan Eisya yang tak nak pakai selipar. Sesuka hati berkaki ayam. Ikut hati nak je angkut masuk kete, bawak balik. Tapi sebab laki nak shopping, layankan aje lah.

tengok, selamba dia je ukur kedai berkaki ayam. beriya ibu belikan selipar raya Cotton on Kids tau. 

budak yang membuli atok dan opah. sebab ibu dah tak larat nak layan cekadak dia

Shopping kat JPO ni bestlah jugak bagi aku. Tapi next visit aku nak datang tanpa Eisya, baru puas. Kalau ada dia, tak tenang nak membelek barang okay. Tadi elok je ada kat sebelah, sekali toleh dah entah kat mana. Cuak, terus hilang mood shopping mak kau. Tahun lepas aku datang petang sebelum raya, memang sale kaw-kaw.. memang seronok membeli time tu. Next year bleh try lagi. Sediakan je duitnya.

seronoklah orang tu.. dapat semua yang diidamkan.

Balik rumah, terbongkang. Hahaha.. pastu malam sambung beraya lagi. Ke rumah Pak Long aku pulak. Alang-alang dia ada kat rumah tu. Pak Long dah lah selalu takde. Lagipun sepupu-sepupu aku ada malam tu. Marilah serbu segera. Lama juga kat sana. Sambil tengok bola pulak tu. Makin melekat masing-masing. Nasib umah pakcik sendiri.

Eisya baru bangun tidur, tak sempat tukar baju sambung beraya.

seronok dapat duit raya sampai melopong mulut budak eisya.
-baru perasan bau raya aku banyak in blue/green tone-

Esok sambung beraya lagi, Isnin nak balik KL dah. Macam tak puas beraya lah. Sebab kejap sangat cuti, kawan-kawan pun tak sempat jumpa. Ekwan pun mesti tak puas beraya kat Pahang. Takpelah, tak dapat cuti nak buat camne. Ni kira oklah ni. Kalau yang dapat cuti sehari je. Lagi meratap.

No comments:

Post a Comment