17 July 2013

Tujuh: Chicken Cabonara Spaghetti

Layankan je lah entry sempena bulan puasa ni, memang setiap hari entry tayang makanan lah jawabnya. Minta maaf andai ada yang mengundang rasa lapar. Tapi pagi lagi kot, tak kan dah lapar kan. Lagipun makanan biasa-biasa je kot, tak payah nak terliur sangat.

Semalam berjaya keluar dari opis jam 4.45pm, dan sampai rumah pukul sebelum pukul 6pm. Gembira aku ada masa yang sangat banyak untuk memasak. Dah lah malam semalam aku dah prepare bahan siap-siap, lagi pantas lah urusan memasak aku. Dan menu tanpa nasi hari ke-2 kami adalah Spaghetti Cabonara. Mula ingat nak buat bolognise, sebab terasa nak buat Lasagna esok-esok. Tapi bila tanya Ekwan dia nak kuah putih ke kuah merah, dia kata 'kuah putih lah sedap' Maka, marilah dahulukan tekak dan selera suami. Bahan pun sama je, no problem.

Sesungguhnya aku rasa spaghetti ni adalah paling mudah nak disediakan. Lagi-lagi dengan bantuan sos Prego tu. Sungguh memudahkan hidup. Dan paling seronok, Eisya makan bertambah. Berbunga-bunga hati ibu. Dan-dan terliur, dah lah memang semalam macam lapar bebenor. 

Spaghetti Cabonara Ayam. Melayankan nafsu, aku tambah 2 ketul meatball. Dan menjadi aku haruslah ada sayur dalam makanan. Rebuslah brokoli. Yummy!!!

Sahur pun aku makan ni. Untuk Ekwan aku masakkan sardin je. Pakcik tu mana boleh tak sahur dengan nasi. Apa nak masak petang ni?? Macam nak buat sup tulang. Pastu makan dengan keow teow. Tapi terasa gak nak buat keow teow kungfu. Hmm.. apa kata kita buat dua-dua. Sup tu boleh makan sayur nanti. 

*sekarang tengah kemaruk layan segala lagu dan video dari soundtrack Cinta Jangan Pergi. suka sangat cerita tu. rasa nak tengok semula. tapi episod 1 ngan 2 je.

2 comments:

  1. hehehe mesti nak pekena nasi juga ek..:)

    ReplyDelete
  2. tak pernah try sos carbonara instant. sedap tak mcm kat kedai?

    ReplyDelete