08 July 2013

Berbelanja dengan Kupon

Zaman sekarang memang mudah. Segala-galanya mudah. Nak shopping pun dah senang sekarang, duduk depan komputer pun duit boleh habis sekelip mata. Tak payah nak bersesak-sesak kat Sogo. Ya Allah, Sogo punyalah padat, dah macam pasar malam kalau ada member's sales. Tapi time member's day tu barang memang murah. Baju budak yang selalu RM70++ dapatlah RM40++ je. T-shirt paling best, Seed/Miki RM12 je sehelai, tu yang aku gigihkan diri redah lautan manusia.

Sogo tetap di hati. Tapi aku juga adalah peninjau tegar segala offer/deal yang ditawarkan Groupon, LivingSocial, MilkADeal dan Lazada. Aku memang subscribe dan akan terima email setiap hari pasal promo terkini. Time aku memang in shopping mood, memang aku terjah. Dan selalunya akan melangguk lama, belek setiap promo. Semua rasa menarik, semua rasa nak beli.

Sangat berkenan dengan Spice Rack ini. Dari semalam aku berfikir, nak beli ke tidak. Promosi ada 2 hari je lagi. Tapi memandangkan bekas-bekas rempah kat rumah masih elok, baik aku tengok benda lain.

Yang ni aku dah beli. Aku nak gi rebonding rambut aku. Khas untuk raya. Nak claim kat Ekwan sebab bulan lepas dia kata nak belanja aku buat rambut kan..

sangat sesuai untuk dijadikan sesi riadah bersama rakan-rakan. sambl org massage badan kita, kita menjoyah dengan member sebelah.

Buffet promotion pun menarik. Nak puasa ni sesuailah menjengah mana-mana offer. Masuk restoran hotel bawak kupon apa salahnya. Aku pernah beli kupon Flaming Steamboat. Dan 2 hari lepas beli kupon kat LivignSocial untuk buffet dinner kat Art Kitchen, Empire Hotel. Sama je apa yang kita makan, cuma murah sikit berbanding kalau walk-in. Jangan risau, orang lain pun kebanyakkannya bawak kupon.

Banyak sebenarnya company yang buat offer macam ni, kadang item tu ada kat setiap website tu. Kalau nak membeli dengan lebih berbaloi, rajin-rajinlah jengah setiap website. Adakala kat groupon mahal, tapi kat LivignSocial murah. Dan adakalanya kalau beli kat luar lagi murah. Tapi aku tetap merasakan beli online ni lagi efisen. Kalau pikirkan masa, tenaga, duit minyak segala, memang berbaloi beli online je. Lagi-lagi kalau beza setakat RM5-10. 

*kalau lah IKEA buat jualan atas talian, mesti aku antara pembeli tegar.

No comments:

Post a Comment