12 September 2012

Jamuan Raya JKR PJD 2012

Jamuan raya ni adalah upacara tahun bagi warga JKR di Menara PJD. Tahun ni adalah kali ke-2 majlis ni diadakan. Semua cawangan yang ada kat Menara PJD ni akan berkerjasama, bergabung tenaga dan wang ringgit untuk jayakan upacara ni. Seronok. Meriah. Sesambil dapat merapatkan ukhuwah. Ni nama je satu JKR, nak bertegur dalam lif pun kaku. Tu penting, majlis-majlis macam ni.

Tahun lepas tema 'Studio Jalan Ampas' Tahun ni pulak 'Raya-raya Malaysia' Dan cawangan aku dapat 'Negeri Pantai Timur'

Aku bukan AJK, tapi tak payah jadik AJK pun boleh sumbang tenaga dan idea kan. Tu bila bantuan diperlukan bab nak menghias gerai. Aku luangkanlah masa membantu mana yang terdaya. Demi cawangan sendiri jugak. Kalau dapat pujian, sendiri jugak yang bangga. Tak sanggup kena kutuk, maka bekerjasamalah kita. Dan aku anggap ini contribution terakhir aku kepada cawangan yang aku huni selama hampir 4 tahun ni.

Sama-sama galas tanggungjawab yang diamanahkan.

'ni mana nak tampal ni??' lekat je lah..

Zon Merdeka Raya CKJG bermotifkan 'Raya Pantai Timur'

Gerai 3: Gerai Pahang. 
Juadah disediakan: Kuih Badak Berenda, Putu bambu, 
Lemang, Tapai Pulut, Akok

Gerai 3: Gerai Kelantan
Juadah yang boleh disantap: Nasi Kerabu, Laksam. Meriah. Dari pagi sampai ke petang kena serbu

Gerai 1: Gerai Terengganu
Juadah: Nasi Dagang, Pulut Kuning, Keropok Lekor. Licin!!

Majlis tahun ni bertambah meriah sebab banyak peraduan. Gerai terbaik, pakaian terbaik. Dan paling best ada cabutan bertuah. Gamat suasana. Peserta oun macam bersungguh-sungguh menghias gerai. Yang kat cawangan ada arkitek memang seronok lah. Gerai smua lawa-lawa. Arkitek kan kreatif. Yang penuh dengan engineer je. Gerai main taram je. Asal ada. Hahaha...

Pentas tempat berkaraoke. Suka, lawa. 

Zon Utara: Gerai Kedah Jelapang Padi

Pemenang Gerai terbaik dan Pakaian Tema Terbaik, Sabah Negeri Bawah Bayu.

Bila habis majlis, siap-siap kemas baru terasa letihnya lah kaki. Penat okay berdiri sepanjang majlis. Duduk kejap-kejap je. Tapi seronok punya pasal, layan. Tahun depan tak dapat dah sibuk-sibuk kan diri.. Mungkin berkesempatan datang turut serta je. Insya Allah. Jangan lupa jemput saya ye. Bagitau tarikh awal-awal, boleh apply kursus kat PJD.

Jumpa lagi tahun depan


1 comment: