14 July 2012

Karnival JomPhoto

*aku dalam percubaan untuk kembali gigih dan rajin update blog macam dulu. tengah carik semangat*

Karnival JomPhoto ni berlangsung lama dah. Awal bulan Julai aritu. Ke hujung bulan 6. Tak silap aku 30 Jun, hari Sabtu. Laki aku awal-awal dah locked date ni. Segala aktiviti yang aku cadangkan pada hari berkenaan adalah ditolak sepenuhnya, tanpa sebarang rayuan. Redha. Nasib baik memang takde aktiviti yang aku beriya sangat. Tapi terkilan jugak sebab tak dapat pegi birthday party Eryna. Tapi takpelah, bukan selalu luangkan masa untuk aktiviti dia.

Karnival JomPhoto di Tasik Titiwangsa

Lagipun, inilah tandanya sokong minat dia kan. Ikut Ekwan, dia prefer aku ngan Cha tak join. Yelah, takut kami penat dan boring. Tapi aku lebih rela kot mengekor sama dari terperuk kat rumah. 


Pukul 10 pagi kami dah ada kat Tasik Titiwangsa. Tapi tu dah kira lambat. Dah penuh dah tapak karnival tu. Seronok pulak tengok sekumpulan manusia mengangkut DSLR. Setiap sorang ada 1. Macam-macam jenis. Lense pelbagai saiz. Yang panjang, yang slim. T engok gelagat derang ngan DSLR masing-masing. Macam-macam gaya. Laki achik pun tak terkecuali.


Best lah event ni. Free tapi macam-macam ada. Ada contest, hadiah pun lumayan. Cabutan bertuah bagai. Pandai organizer carik penaja. Bagi photographer-photographer amatur memang seronok kot. Boleh shoot gambar-gambar model. Free tu. Kalau tak beratus gak nak bayar model kan. Dan aku rasa yang paling best sebab ada sesi bersama otai-otai. Bukan senang nak dapat peluang macam ni. Duduk berborak ngan otai, share ilmu. Tu yang paling berharga. 


serap ilmu otai

sementara En Ekwan pergi menuntut ilmu, aku ngan Cha bersantai makan aiskrim bawah pokok kelapa. *picnic habis*

Eisya memang suka buat ibu dia seriau. selamba dia berlari-lari sambil iphone di tangan. Dah lah time ni iphone tu baru berusia 2 hari. 
model free abah. pagi tu Eisya jadik freelance model, ada je yang shoot gambar dia. tapi jangan bagi dia sedar, kalau dia perasan orang tengah amik gambar dia, terus berlari peluk kaki ibu. penakut rupanya anak aku (:

barisan model pada hari tersebut.  

Lama jugak kitaorang kat karnival tu. Sampai ke pukul 3 kot. Tu pun event tak habis lagi dah balik. Kalau ikutkan Ekwan mesti dia tak nak balik lagi. Tapi mengenangkan anak bini yang dah kelaparan, Eisya pun dah gosok-gosok mata, mengantuk nak tidur, dia kemas lah kamera dan menuju ke kereta. 

TQ suami sebab memberi ilusi kurus buat saya dalam gambar ini

Semoga makin mahir mengambil gambar. Semoga gambar-gambar akan makin superb. 

*kumpul duit nak memenuhi wishlist chenta hati. tapi kalau rasa macam tak mampu je, surrender awal-awal. mintak lagi lense rege ribu-ribu. memang tak dapat lah (:

No comments:

Post a Comment