19 October 2011

Cha kat School

Sejak bulan lepas, nursery Cha mengamalkan konsep Taska Mesra Ibu Bapa. Aku suka.. Ibu bapa dibenarkan masuk ke kawasan taska tanpa sebarang larangan. Tapi ada waktu-waktu tertentu laj.. takde la sesuka hati aku muncul pukul 11,derang nak bagi masuk suka-suka. Tapi kalau petang dari 4.30pm, memang boleh masuk.. boleh masuk bilik anak, boleh amik sendiri anak dalam bilik. Tak lah setakat tunggu depan pintu je. Maka, boleh la tengok keadaan dalam taska tu smua macam mana.

Dan lagi aku suka, sekarang cikgu yang jaga Cha ada dalam list FB aku. Budak tu pulak, rajinlah jugak upload gambar2 kat Cha masa kat taska. Dapat la jugak aku pantau aktiviti Cha..

gambar 2 bulan lepas

cikgu kesayangan Cha.. pagi-pagi kena cikgu suzy yang sambut kedatangan Cha. kalau tak nanti dia tak nak masuk bilik. kalau cikgu suzy kena jaga bilik infant, Cha tetap nak mengekor. Kalau tak nanti dia menangis kuat-kuat kat depan pintu kaca tu.

latest pic tengahari ni.. sayu je tgk gmbar anak tido

Sedar tak sedar, dah 10 bulan Cha duduk kat nursery ni. Alhamdullilah, semuanya semakin baik. Aku puas hati. Memang awal-awal dulu sedikit bermasalah..tapi bila dah makin seras ni, aku pun senang hati nak tinggalkan dia setiap hari. Sekarang pun dah jarang dia menangis bila aku tinggalkan pagi-pagi hari. Kalau lepas cuti lama tu, normal lah. Ada masanya Cha selamba bye-bye kat aku, berlari masuk bilik nak jumpa 'friends' sampai lupa nak salam ibu.. takpe.. ibu suka bila tahu awak seronok duduk kat school..

*jom cha gi jalan tar carikkan tudung baru untuk cikgu suzy

9 comments:

  1. cha yg baju merah tu ker?? mcm ank jepun wehh

    ReplyDelete
  2. bagusnya ibu cha nk kasik hadiah kt cikgu :)
    husna pun semakin baik, bila tukar bilik ni dn dijg oleh cikgu lain die makin ok..dh jumpa dgn org yg serasi kot..

    ReplyDelete
  3. just some advise..

    kne monitor slalu perkembangan anak di nursery.. penjaga2 dan kawan2 pon sama..

    jgn terkejut klu dpa balik bawak perangai penjaga or kawan2..

    ole..

    ReplyDelete
  4. bestnye dpt cikgu yang suka n ikhlas jaga anak kita kan

    ReplyDelete
  5. salam dayu,

    ni taska temanku yang kat menara PJD tu yerk.. dia operasi dari jam berapa n sampai ke jam berapa yerk? nak try ushar la kat situ. surrounding ok x? tgok mcm ok jerk kan.....

    ReplyDelete
  6. Bestnya cha dapat cikgu best kan...:)

    ReplyDelete
  7. cha sangat comel..dari dulu suka tgk mata dia...

    hihih elly pun kalau ikut sebenarnya lagi suka antar isya ke nursery dari bs..tp apekandaya.. isya tak cukup kuat nak ke nursery..huhu senang berjangkit

    ReplyDelete
  8. Gambar Cha yang pakai baju merah tu macam anak Jepun. Hehehe. Comey sangat!

    Err, Dayu. Hantar taska berapa eh sebulan bayaran? Aishah try survey kat JB. Kebanyakkannya RM220-RM250 per month kalau baby bawah satu tahun. Kat KL berapa ek?

    ReplyDelete
  9. saya tak pernah ada pengalaman hantar anak ke nurseri sebab anak anak saya mak mertua jaga. Cuma, lagi dua minggu saya akan masuk kerja dan mak mertua dah pergi haji.Terpaksa juga hantar anak-anak ke nurseri

    ReplyDelete