22 September 2011

Jamuan Raya BKJ 2011

SELAMAT HARI RAYA!!!

Seperti biasa, umpama tradisi Bahagian Keselamatan Jalan, BKJ pasti akan adakan jamuan hari raya untuk semua warga CKJG (malas aku nak taip nama penuh tempat aku berkerja ni, panjang sangat) Dan tahun ni dah 3 kali aku sama-sama sibuk kat pantry menyediakan juadah untuk para tetamu. Jadik tuan rumah, kenalah kerja kuat.

Walaupun kini kami dipisahkan, duduk berlainan floor. Tradisi tetap diteruskan. Ukhuwah antara warga BKJ tetap utuh.

Dan tahun ni, aku disuruh jadik emcee. Arrgghh!! Saje je tau, achik ni kalau depan orang ramai terus jadik pemalu. Tapi layan kan aje lah.


skrip dikarang pagi hari bersama pasangan emcee. pantun pun google sebelum majlis.

Bila ada makan-makan gini, memang jangan harap la nak meminimkan kadar kemasukan makanan. Dahlah menu pelbagai. Ohh!! I like potluck!! Walaupun agak penat kena masak 2 ekor kari ayam untuk roti jala. Aku puas hati. Rasa meriah majlis bila sama-sama memasak. Boleh la rasa masakan kawan-kawan..

dialog 2 karakter di atas
bapak budak pakai baju hijau: kita nak makan apa dulu ni??
bapa beranak 2 berbaju ijau: satay ni lah kita balun dulu, limited stock ni

hahahahah!! kantoi tambah air dalam sup daging. tapi siyes babe, memang kena tambah air kalau tak mana cukup nak jamu semua orang.. lagipun kuah dia sangat kaw

penyeri BKJ. mak-mak dara semua dan bakal mak dara (: sorry ye, takde yang single lagi kat BKJ. nak carik anak dara, gi unit lain
iklan skit. lawa tak satin shawl achik? kalau rasa lawa, dan berkenan. bagitau la eh *sengih*

warga BKJ yang TERBAIK!!
sape2 dapat masuk JKR, minta masuk CKJG. pastu mintak masuk BKJ. boleh join kemeriahan kami.. *bleh lak nak mintak-mintak kan..

*takut nak naik atas weight scale. entah bape kg la aku sekarang

1 comment: