06 July 2009

rasa mcm sedih lah

Hari ni Isnin, dan esok Selasa. Maka akan meninggalkan suami selama 3 hari berturut-turut. Tak sampai hati dan tak sanggup tapi terpaksa juga. Tak kan nak ingkar tuntutan kerja kan. Dah la sebelum kawin aritu, 2 bulan off tak keluar langsung. Hangin je membe2 lain tgk aku rileks duduk kat opis, derang almost every week keluar. So, dapat je kes bulan julai ni, harus lah aku yang kena gi kan.. *ada gak rasa rindu mau berjemur di tengah jalan buat mcm2 test*

I will be in Mersing for 3 days. Dan minggu hadapan akan ke Terengganu pulak, 3 hari meninggalkan dia sendiri lagi. Pastu, minggu lagi satu 3 hari kat Bukit Tinggi. Nangis lah laki aku tengok jadual keje bini dia. Paksa rela je lah dia tengok bini dia packed baju nanti. Oohhh suami, bukan saya sengaja asyik nak keluar je bulan ni, tp mmg beginilah gaya keje bini kamu. Bujang2 dulu pun mcm ni *kamu pun sedia maklumkan* takpe..nanti org belikan awak kepok lekor mersing eh..

Zaman bujang seronok lah keje gini, asyik ke sana ke mari je. Sambil keje dapat jalan2 free skit. 2 tahun setengah keje ni, habis satu semenanjung malaysia aku round, sabah sarawak je tak gi lagi. Boss, ada 4 kes kat sabah ni, bila mau pegi kita?? Sekali boss aku jawab 'sanggup ke tinggal suami??' sengih je lah sambil geleng kepala *tapi dalam hati 'nak gi..nak gi' Arggghh!!! Mana lagi seronok?? Jalan2 free sambil keje ke tinggal suami sampai 2,3 hari??

Ohhh, lambat la suami saya bangun gi keje sepanjang ketiadaan isteri dia ni. Ada org kejut bangun pun liat. Kalau setakat alarn je yg menjerit2. Lagi lah dia tak layan. Gi keje tak minum pagi la jawabnya. Aduhai, terabai jap hidup suami saya. Dan harap2 dia akan jaga rumah elok2.

sebelum asyik memonteng memasak mengisi perut suami, kena la kasik dia makan best2. bagi dia rindu kat masakan bini dia.. tapi dia dah penuhkan peti ais dengan nugget + drummet ayamas.. sian laki aku... ada org nak ganti aku gi site tak???

Siakap Steam.. kali pertama cuba ni. Mantap lah resipi ni. Boleh buat lagi sekali ni.. *seronok je tgk suamiku meratah, sampai kepala ikan pun dia balun*

18 comments:

  1. ingatkan nak tanya.. " ada org nak ganti aku masak tak?"
    hahaaa ;P

    ReplyDelete
  2. wah...kamu nak ke kampung(mersing) saya???
    kemsalam org kampung nad yer...hehehe

    xpelah tggl suami sekejap...bagi dia rindu rinduan...

    ReplyDelete
  3. dan di sebabkan kesedihan yang melampau macam ini lah membuatkan setahun sebelum kahwin saya giat menukar kerjaya..

    ReplyDelete
  4. share resipe sket apa rahsia sampai kepala ikan pun ilang...

    nak jugak tryyy

    ReplyDelete
  5. nk resepi ikan siakap steam dayu!

    ReplyDelete
  6. kuruslah..hubby dayu nanti..huhu..

    ReplyDelete
  7. wahhhh
    gi ganu ek
    meh la singgah

    ReplyDelete
  8. NMPK SGT LAZAT SIAKAP STEAM TU...NK MKN DAYU..HEHEHEHE....nak wat macamana kan...dah namanya keje....klu x, x dtg rezeki...sbr ye....sekejap je tu...

    ReplyDelete
  9. salam dayu..
    lau nk ikan sng garing n msk..ikan tu dayu kelar2..lbh kurang 5 kelaran stiap site..n kna deep fry la..nk resipi siakap steam n 3 rasa, yg simple2 je la..?

    ReplyDelete
  10. takpe kasi kumpul itu bunga2 kerinduan

    ReplyDelete
  11. ye, saya akan ke kg anda
    akan juga ke tganu *pasar payang memanggil2 ni beb*

    siakap steam saya mengoda ke??
    haahahah..cubaan pertama menjadi
    sangat suka hati beb
    suka sgt

    senang je nak buat
    nanti la resipi akan diupload kemudian ye
    serius senang
    dan mmg mantap, sampai ke isi2 dia cukup smua rasa

    takpe lah, demi mencari duit
    nak byr hutang2 yg melambak
    keje je lah
    org kan kata 'sayang suami tinggal2kan' pepandai je ko dayu

    ReplyDelete
  12. wah nak gak resepi tu..skrg tgk giler mengumpul resepi n mengasah bakat memasak..=)..dayu..nnt kalau dah preggy kena turun site jugak ke?ssh gk ek kije mcm ni..

    ReplyDelete
  13. ada org nak ganti aku gi site tak???

    dayu, tukar la soalan.."ada org nak ganti aku nyer tempat as a wife tak??"
    wakakakaka~ harus kena pancung gitu..gurau la dayu =p

    x pe la dayu,,jauh-jauhan = rindu-rinduan

    ReplyDelete
  14. sayang suami.. tinggal2kan.. *eh btui ka* hehehe..:P

    lapa lak tengok ikan siakap dayu.. nyummmmyyy..;D

    ReplyDelete
  15. ganti gi site???
    nak nak nak nak.

    rekemen la ai.

    heheh

    ReplyDelete
  16. isk jeles la tgk die masak siakap stim... nak try la jugak kalao gitu.. bkn stakat kepala.. ngan tulang2 skali kasi somi makan nanti kalao tlebeh sedap cemut masak.hahaha

    ReplyDelete
  17. resipi siakap steam eh
    jap eh..nanti bagi...nak kasik resipi,kena la proper iye dak
    kena ada panduan bergambar sekali
    baru dpt rating baik punya..
    hahahaahah...

    ReplyDelete
  18. kesiannya kat ur hubby. tapi dah tuntutan keje nak buat cemana.

    ReplyDelete